interjú

- Jó, napot kivánok !
- Heló.
- Milyen szép régi biciklije van !
- Ja.
- Eredeti holland ?
- A faszt, magyar. Kühne DÁMA, oda van írva az elejére.
- Tényleg. Nohát... - Miért ilyennel jár?
- Mert ellopták az elődjét.
- Az is veterán volt?
- Ja. Férfi vázas nóném. Ezt gyorsan össze kellett dobni a pincében talált alkatrészekből, mert menni kell.
- Ennyi alkatrésze van, hogy csak úgy összeszerel egy ilyen pompás biciklit?
- Ja, találom, lomizom, csereberélem őket.
- Nagy divatja van most az ilyen bicikliknek.
- Aha, nekem a harmadik egy női vázas UKRAJNA volt életemben az első egy háromkerekű RAKÉTA, a második egy SKOLNYIK. Ötvenegy vagyok.
- "Bringázz inkább te is Rezső..."???
- Ja, a tekerés az megy. Ezt is, azt is megtekerem amúgy, ha érted...
- Hát persze... - amúgy mit csinál itt a Hősök terén?
- Semmit, itt lakom, megyek haza, de még beugrom a Csengery borozóba, hátha van valami meló, a kollégák ott szoktak ücsörögni, mert nekik sincsen.
- Ittasan kerékpározik???
- Nézd milyen szép MILLER fényszóróm van elöl, a hozzá tartozó dinamóval, hátul meg azok a brutál prizmák sem megvetendőek, arra azért figyelek, hogy lássanak sötétben, majd kikerülnek... Van kukásmellényem is, lakott területen kívül fölveszem.
- De hát a KRESZ tiltja az ittas...
- Haggyámá...
- Nem tervezi modernebb kerékpár vásárlását?
- Én nem költök ilyenekre, pénzem sincs amúgy, munkanélküli vagyok. Nem értem én már az ilyen huncut montenbájkokat, meg "fixi"-ket. Jó ez. "Menni vagy meghalni".

(az interjú eredeti változata megtalálható a www.bbc.com, és a www.cnn.com oldalakon is...)

Nincsenek megjegyzések: